[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 1 - ( 1-1402 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 26-20 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه کیفیت کلاسهای آموزش مجازی و رضایت از برگزاری آن از دیدگاه دانشجویان در دانشکده های پنجگانه دانشگاه علوم پزشکی ایلام طی اپیدمی کووید 19 در سال 13
عقیل رستمی ، سارا محمدی* ، معصومه شوهانی ، لیلی عابدی
علوم پزشکی ایلام
چکیده:   (1339 مشاهده)
چکیده
سابقه و هدف: پس از شیوع کووید 19 در کشور ایران و بنا به توصیه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر حفظ فاصله گذاری اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی ایلام مجبور به تغییر فعالیت آموزشی خود از آموزش حضوری به آنلاین شد. لذا پژوهش حاضر با هدف مقایسه کیفیت کلاسهای آموزش مجازی و رضایت از برگزاری آن در دانشگاه علوم پزشکی ایلام طی اپیدمی کووید 19 از دیدگاه دانشجویان انجام شد.
مواد و روشها: پژوهش مقطعی حاضر در دانشکده های پنجگانه دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال 1399 انجام شد. در این پژوهش 370 نفر از دانشجویان وارد مطالعه شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته کیفیت کلاسهای مجازی و رضایتمندی از دوره برگزارشده جمع آوری شد و با استفاده از آزمونهای تی مستقل و تحلیل واریانس یکطرفه آنووا تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره کیفیت کلاسهای آموزش مجازی و رضایتمندی از برگزاری آن از دیدگاه دانشجویان به ترتیب 9 / 47 ( 9 / 25 ) و 2 / 8 ( 9 / 5 ) بود. دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی در مقایسه با سایر دانشکدهها در ارتباط با کیفیت برگزاری کلاسهای آموزش مجازی و ابعاد آن بهتر بود و رضایت بیشتری از برگزاری کلاسهای آموزش مجازی داشتند ( 05 / 0 ). بین سن، ترم تحصیلی و رشته تحصیلی با میزان رضایت از برگزاری کلاسهای آموزش مجازی برگزارشده و کیفیت آنها از دیدگاه دانشجویان ارتباط معنی داری وجود داشت ( 05 / 0 )
نتیجه گیری: یافته های حاصل از پژوهش نشان داد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام کیفیت کلی کلاسهای آموزش مجازی را در دامنه متوسط ارزیابی کرده اند و از دوره آموزش مجازی برگزارشده رضایت نسبی داشتند.
واژه‌های کلیدی: آموزش مجازی، دانشجویان، رضایتمندی، کووید 19، کیفیت، یادگیری آنلاین
متن کامل [PDF 939 kb]   (355 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي پایه | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1401/7/4 | پذیرش: 1401/10/12 | انتشار: 1402/1/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rostami A, mohammadi S, Shohani M, Abedi L. Comparison of the Quality of Virtual Educational Classes and Students' Satisfaction in Five Faculties of Ilam University of Medical Sciences during the COVID-19 Epidemic in 2020. Journal title 2023; 1 (1) :20-26
URL: http://jph.medilam.ac.ir/article-1-27-fa.html

رستمی عقیل، محمدی سارا، شوهانی معصومه، عابدی لیلی. مقایسه کیفیت کلاسهای آموزش مجازی و رضایت از برگزاری آن از دیدگاه دانشجویان در دانشکده های پنجگانه دانشگاه علوم پزشکی ایلام طی اپیدمی کووید 19 در سال 13. عنوان نشریه. 1402; 1 (1) :20-26

URL: http://jph.medilam.ac.ir/article-1-27-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 1 - ( 1-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله پیراپزشکی و سلامت Journal of paramedicine and health
Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4666