[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 2 - ( 7-1402 ) ::
جلد 1 شماره 2 صفحات 17-9 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رضایت شغلی کارکنان شاغل در پردیس شماره یک دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال 1399
طاهره بهمنی ، مرتضی حسین زاده ، مهسا خیرالهی ، الهام اسماعیلی ، ستار کیخاونی ، جمیل صادقی فر
دانشگاه علوم پزشکی ایلام
چکیده:   (216 مشاهده)
مقدمه: رضایت شغلی حدی از احساسات و نگرش های مثبت است که افراد نسبت به شغل خود دارند. وقتی یک شخص می گوید دارای رضایت شغلی بالایی است، یعنی واقعاً شغلش را دوست دارد، درباره کارش احساسات خوبی دارد و ارزش زیادی برای شغلش قائل است 1.  هدف از این پژوهش بررسی رضایت شغلی کارکنان شاغل در پردیس شماره یک دانشگاه علوم پزشکی  ایلام از وضعیت اشتغال خود در این دانشگاه می باشد.
روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- تحلیلی است. جامعه مورد پژوهش 105 نفر از کارکنان شاغل در پردیس شماره یک (معاونت آموزشی، معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت دانشجویی و فرهنگی) دانشگاه علوم پزشکی ایلام و در تابستان سال 1399 با روش نمونه گیری سرشماری انجام شد. ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه استاندارد JDI1 با 70 سوال بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار تحلیلی (تی مستقل، آنوا، همبستگی پیرسون و همبستگی اسپیرمن) استفاده شد. P-Value  کمتر از 0.05 به عنوان سطح معنی دار در نظر گرفته شد.
یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد که 40 نفر (38.1%) از شرکت کنندگان مرد با میانگین سنی (± انحراف معیار) 8.301 ± 42.29 و 63 نفر (60% ) از آن ها زن با میانگین سنی (± انحراف معیار) 6.315 ± 35.68 بودند. میانگین رضایت شغلی کلی 39.82 با انحراف معیار 7.14 بود. در این مطالعه بیشرین میزان رضایت مربوط به مولفه های  شغل شما، مسئول مستقیم، همکار و کمترین آن به مربوط متغیر های شرایط کار در محیط فعلی ، ارتقا و حقوق و مزایا بود و پایین ترین نمره رضایت نیز از حقوق و مزایا بود.
نتیجه گیری: با توجه به یافته های این مطالعه، نارضایتی از حقوق و مزایا مهمترین عامل نارضایتی از شغل در کارکنان پردیس شماره یک این دانشگاه بود. پرداخت حقوق و مزایا مناسب به کارکنان باعث ایجاد انگیزه در کارکنان، حفظ احترام، تامین حداقل معیشت، حفظ کیفیت و سلامت کاری و افزایش کارایی می شود.
 
واژه‌های کلیدی: رضایت شغلی، کارکنان، ایلام، ایران
متن کامل [PDF 848 kb]   (205 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي پایه | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1401/11/18 | پذیرش: 1401/11/18 | انتشار: 1402/1/20
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bahmani T, hosseinzadeh M, khayrolahi M, esmaili E, Kikhavani S, Sadeghifar J. Examining the job satisfaction of employees working in campus number one of Ilam University of Medical Sciences in 2019. Journal title 2023; 1 (2) :9-17
URL: http://jph.medilam.ac.ir/article-1-30-fa.html

بهمنی طاهره، حسین زاده مرتضی، خیرالهی مهسا، اسماعیلی الهام، کیخاونی ستار، صادقی فر جمیل. بررسی رضایت شغلی کارکنان شاغل در پردیس شماره یک دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال 1399. عنوان نشریه. 1402; 1 (2) :9-17

URL: http://jph.medilam.ac.ir/article-1-30-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 2 - ( 7-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله پیراپزشکی و سلامت Journal of paramedicine and health
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4646